Flyttstädning

En hjälpande hand i flyttkaoset Från* 20kr/kvm

FLYTTSTÄDNING I HELSINGBORG

Under en flytt har du förmodligen tillräckligt att tänka på och kanske bävar inför tanken att behöva ta fram dammsugare, skurhink och rengöringsmedel för att ställa dig på alla fyra och skrubba, tvätta och spola rent.
Det är då vi kommer som en städfé med trollspö och gör jobbet åt dig. Det enda du behöver göra är att tänka på flyttlasset; städningen tar vi hand om. Ingenting kunde gå smidigare! När du ska flytta är det mycket att tänka på och flyttstädningen är ett av alla moment som kan vara väldigt krävande i samband med flytten. Det handlar inte bara om att damma och dammsuga. Det ska städas i alla möjliga skrymslen och vrår. Alla hyllor och skåp ska städas, lister, element, kylskåp och frys ska rengöras ordentligt. För de allra flesta är det ett moment som snabbt blir övermäktigt ovanpå allt annat som har med flytten att göra. Risken för att städningen inte blir godkänd finns också och då måste du göra om städningen. Det bästa är att ta hjälp av någon som har städning som sitt professionella yrke. Då får du garanti för att städningen blir utförd på ett korrekt sätt och du kan koncentrera dig på allt annat som har med flytten att göra.
Dior Städservice erbjuder alltid dig som kund hos oss 7 dagars städgaranti på alla våra städningar. Vid eventuella synpunkter åtgärdas dessa inom 2h från och med samtal från våra kunder samt att vi har ansvarsförsäkring!

CHECKLISTA FLYTTSTÄDNING

När vi utför vårt arbete så återspeglar vår metod en djup omsorg för både kvalitet och miljömedvetenhet.

När vi blir ditt val så kommer du veta att jobbet alltid utförs som det ska. Vi följer checklistor noggrant där vi prickar av alla delar av ditt hem.

  • Fönsterputs, in- och utsida (mellan glasen 35kr efter RUT)
  • Rengöring kyl & frys. Under, in & utvändigt (Frys skall vara avfrostad)
  • Rengöring snickerier
  • Rengöring på och bakom element
  • Våttorkning av golv
  • Avtorkning av innerdörrar
  • Avtorkning i skåp, lådor & bänkar. In- och utvändigt
  • Avtorkning på eluttag och strömbrytare
  • Rengöring av väggar och tak från damm
  • Rengöring av diskmaskinens filter
  • Rengöring ovan- och undersidan samt sidor och väggen bakom
  • Rengöring av kokplattor samt dess kanter
  • Rengöring av spisfläkt, kåpa och filter
  • Rengöring i ugn och värmeskåp
  • Rengöring av galler samt sköljning och avtorkning av plåtar
  • Diskbänk, skåp, väggar och golv
  • Avtorkning skåp, in- och utvändigt
  • Rengöring av kakel och kryddhylla
  • Avtorkning av diskbänk, vask och skärbräda
  • Rengöring av diskmaskinens filter
  • Rengöring av golv
  • Rengöring av ventilation
  • Diskbänk, skåp, väggar och golv
  • Avtorkning skåp, in- och utvändigt
  • Rengöring av kakel, fogar och vägbeklädnad samt kryddhylla
  • Avtorkning av diskbänk, vask och skärbräda
  • Rengöring av golv
  • Avfettning & avkalkning av samtliga fogar i bad & duschutrymme
  • Rengöring av duschdörrar & ventil
  • Rengöring in- och utsidan av toalettstol
  • Rengöring ovan- och undersidan av tvättställ
  • Rengöring av badrumskåp in & utvändigt 
  • Rengöring av badkar, badkarsfront och under badkar
  • Puts & polering av kranar, handfat och speglar 
  • Rensning av golvbrunn
  • Rengöring av kakelväggar
  • Om tvättmaskin och torktumlare finns i badrummet, se under ”Tvättstuga & Groventré” 
  • Fönsterputs, in- och utsida samt mellan glasen
  • Rengöring av snickerier
  • Rengöring på och bakom element
  • Våttorkning av golv
  • Avtorkning av innerdörrar
  • Avtorkning i skåp och garderober
  • Avtorkning på eluttag och strömbrytare
  • Rengöring av väggar och tak från damm
  • Damning, dammsugning, avtorkning och mopning av fria ytor
  • Damning ovanpå tvätt/torktumlare, avtorkning av maskinerna in & utvändigt samd under och bakom
  • Rengöring av tvättmedelsfack
  • Rengöring av filter i torktumlaren
  • Rengöring av bänkar, diskho/vask och blandare

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

  • Normalt skick*
    Flyttstädning 
    0-60 m2 = 28kr/m2
    61-99 m2 = 26kr/m2
    100-139m2 = 24kr/m2
    140-300 m2 = 22kr/m2

Om du vill ha flyttstädning vid ett månadsskifte, bör du boka ca 14 dagar innan. I annat fall räcker det med 7 dagar innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss om du vill ha en städning tidigare än så.

  • Töm bostaden på möbler. Alla möbler behöver vara borta från bostaden när flyttstädningen utförs. Om du måste lämna kvar något bör du ändå se till att detta inte blir något hinder för att flyttstädningen ska kunna utföras ordentligt.
  • Avfrosta kyl och frys. Så att vi ska kunna rengöra kyl och frys behöver dessa vara tömda, avfrostade och avstängda på dagen för flyttstädning.
  • Flytta på tyngre inredning. Exempelvis spis och badkar, så att utrymmet bakom kan städas.
  • Åtgärda eventuella fel. Om bostaden har skador eller problem som kan påverka städningen så är det bäst att du gör något åt dem i förväg. Det kan exempelvis vara ett fönster som är trögt att öppna. Kan du inte åtgärda felet bör du meddela oss om detta i förväg.
  • En flyttstädning brukar normalt ta 6-8 timmar/en arbetsdag.
    Om det är större ytor eller i sämre skick, så kan det ta längre tid.

  • Det finns olika uppfattningar om vad som ska ingå i en flyttstädning. Vi utför städning enligt ovan checklista, och gör därför inte följande:
  • Vi tar inte bort tavelkrokar och dekaler
  • Tak tvättas ej
  • Ej rengöring av väggar. Endast avdamning
  • Vi utför inte tomt- och trädgårdsarbeten
  • Rutorna på en inglasad balkong ingår inte, det kostar extra 35kr per fönster
  • Ruta/fönster i trappa om det är oåtkomligt.
  • Garage/vindsförråd städas ej om inte detta är överenskommet i avtal. Ursopning av garage gör vi däremot som en extra service för dig.
  • Vi kopplar ej ur elarmaturer, lampor, tvätt- och diskmaskiner mm.
  • Vi rensar inte ditt avlopp om det skulle vara stopp i diskhon, eller i något annat handfat.
  • Fönster som ej går att öppna tvättas ej emellan, endast in- och utsida tvättas då.
  • Trasiga fönster rengörs ej.
  • Vi rengör inte bakom varmvattenbredare.
  • Ugnsplåtar gör vi inte en grovrengöring på, endast sköljning och avtorkning.
  • Möbler som lämnats kvar till eventuell ny hyresgäst, torkas ej av om annat inte är överenskommet i förväg.
  • Vår målsättning är att alla produkter som vi använder ska vara Svanenmärkta eller motsvarande. Som städbolag vill vi att våra klimatavtryck ska vara minimala
  • Dior Städservice erbjuder alltid dig som kund hos oss en sju dagars garanti på samtliga tjänster.
  • Vid eventuella synpunkter åtgärdas dessa inom 2h från och med samtal från er som kund.
  • Vi har ansvarsförsäkring.
  • I största möjliga mån följer vi Svenska stöldskyddsföreningens (www.ssf.nu) riktlinjer i säkerhetsfrågor. Vi har en noggrann rekryteringsprocess där varje anställd måste lämna utdrag ur belastningsregistret och skriva på ett sekretessavtal. 
    Vi samarbetar med Länsförsäkringar när det gäller vårt försäkringsansvar gentemot dig som kund.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Vi använder cookies för att ge våra användare en bättre upplevelse på vår hemsida
Acceptera
Integritetspolicy